May 7, 2012

HIPOKRIT KE AKU ?

Elok-elok tengah study sambil dengar lagu Somebody That I Used To Know - Gotye nih aku terasa nak tulis something kat blog 'sunyi' aku nih. Pasal apa yang berlaku tadi tengahari masa aku nak ke pejabat pos.

Biasa lah , aku kalau berjalan bertiga je. Dengan dua bestiee comel momey aku. Dok jalan-jalan nih terserempak dengan seorang gegurl. Cantik budaknya, Hot setaff merangkap model gituuu. Seriusly dulu kami pernah rapat, pernah jadi sangat akrab. But then, sebab satu benda yang tah apa penyebabnya. Salah faham dari pihak lain , kami macam bertelagah. Macam dah lupa yang dulunya kami kawan yang agak rapat. Arghhh, mudahnya persahabatan terputus. Macam tali benang. Sedih siottt -.-''

Masa terserempak, dari jauh aku dah pikir. Ouhh, What The Fish setelah sekian lama boleh terserempak pulok ? Adehhh, apa aku nak buat nih ? Buat muka masam macam mati laki tapi aku tade laki lagi. Ke nak senyum manis-manis macam ada gula kat bibir ? Nahh, aku pun sepantas kilat senyum je lah. Tudiaaa, senyum manis campur masam. Dah macam siakap tiga rasa aku rasa muka aku. hahaha. Yang si dia, berjalan dengan laju & senyum macam biasa. Ouhh my God, ape masalah aku ?? Dia nmpak okayy ja. Aku nih dok kalut sangatt pasaipa pun taktauu *ayat ape nih ?

Then, aku pun teruskan perjalanan. Dalam hati dok terdetik, hipokritkah aku bila aku senyum tapi dalam hati ada rasa sangsi ? Bila dalam hati masih ada benda ingin aku tangisi ? So, apa korang rasa ? Kekadang tu, tak salah jadi hipokrit utk jaga hati pihak lain. Bukankah hidup ni sangat bermakna bila kita dapat senangkan hati orang lain ? Hati kita ? Alaaaa, macam tak biasa. Hati kita dah biasa sakit, sakit yang selalu kau rasa. Dah kebal pun haa hati tu. Kalau nak masak confirm kena rebus seratus lima belas kali. *tipu benoooo.

So, kepada awak yang pernah jadi kawa baik saya dulu. Tak kira lah siapa awak. Mesti awak tak sedar betapa jauhnya jarak kita. Sedangkan dulu, kau dan aku ibarat isi dan kuku, aur dan tebing, kacang dan kulit dan bla bla bla. haha, Bukan kepada dia yang aku jumpa tadi. Tapi pada semua :) Aku still ingat korang. Even korang rasa aku sombong, inilah aku. Dalamannya, kau masih aku ingat babe. Serious.


Hoi, sape hipokrit pakai patung nih, BERANI ? Scaryy gilaa. Asal aku letak kat sini ? Puiiii .


# Dah dah blogging, esok ade midterm. Doakan saya please. Usaha come 1st. Go go *cakap kat diri sendiri lah weyy :DD Thanks read this beautyyy & ncemmmm boyy (Muntah)

2 comments:

  1. tak pa.. better senyum ja dari masam muka... biar la hipokrit asalkan org len gembira..

    ReplyDelete
  2. kan :) lama-lama sembuh jugak luka kat hati nih . Asalkan mampu buat dia tersenyum jugak :)

    ReplyDelete