June 7, 2011

macam ni lah kawan :)

post pertama blog aku . HAHA !
nak cerita sikit ni .
kisah macam ni lah kawan .
mereka yang aku gelar kawan , teman , sahabat .
segalanya ada lah mereka.
tapi aku muskil , kenapa ada sesetengah kawan tak mampu nak senyum bila lihat kawan dia bahagia ??
maybe sebab

pertama : yaaa , dia memang bukan kawan sebenar . kawan kerana suka suka, atau kawan kerana nak pengaruh jek . atau pun kawan yang memang cemburu dengan kebahagian kita. kenapa mcm tu ?

kedua : sebab dia takut melihat kita terluka . yang mana tangisan kita tangisan dia . tapi still jugak kenapa tak tumpang bahagia ?

atau 

ketiga : kawan yang memang takde perasaan , kau bahagia ke ape . lantak kau lah bagi dia . tp tu tak bermakna dia bukan kawan yang baik . maybe sikap dia jek .

keempat : kawan yang suka amil hak kita , dia memang tak kan senyum . kalau senyum pun ade niat sebaliknyaa . BEWARE kawan mcm ni . gilaa seram kott =='

HAHA ! aku bukan tawu sangatt . just sedikit pengalaman yang aku dpat selama 21 tahun hidup berkawan. macam macam kawan aku jumpa . yang senang && susah bersama , korang yang aku cintaa :)

ni mula nak cerita nih . pasal sorang kawan baik aku jugak lah. lain plak hal sorang kawan aku nih, nak kata kesian memang kesian, atau salah dia sebab salah berkawan? aku nak tolong kau pun tak boleh sangat. sebab nih jalan yang kau pilih. jalan yang kau tuju. 
nasihat aku, kejar jek kebahagiaan depan mata kalau kau da nmpak. kalau kawankawan kau tak sukaa, itu perihal mereka. bukan kawan mcm tu namanya. yang nak bahgia bila kau dengan mereka jek. bukan ke kau pun ade hak merasa indahnya cinta?
saat tuh aku sedar, sakitnya permainan berkawan dari bercinta. susah ke nak merasa bahgia bila dia bahagia? apalah salahnya kalau tumpang gembira sama?
malah kau burukkan dia , yang seinginnya membutuhkan kau sebagai pendorong lazimnya.
kasihan kasihan =='
kawan kawan juga , jangan sampai menaruh perasaan . kasihan kat kawan tu, kalu suka luahkan lah. jangan pendam, kalau tidak. dua dua merana .

to my bestie LILIANARICHIE ( bukan nama sebenar )
saya sokong apa pun yang awak buad . kejar jek cinta tu kalau itu awak punya. just cakap kat kawan kawan awk mcm ni

" tak mati lah tak kawan dengan kau "
HAHAHAHA !

No comments:

Post a Comment