June 11, 2011

percubaan pertama..


                                    
Sekian lama, lama selepas habis skola. Aku dah tak pakai dah benda yang wajib kita sebagai seorang umat && wanita yang pelu patuhi untuk memakainya. Bukan pakai untuk tampil lebih cantik, bukan pakai untuk nampak lebih bergaya atau ikut fesyen semata-mata. Biarpun memang ramai di antaranya yang memasang niat mcmtu. Atau yg pakai sebab nak tutup sifat buruk dalam diri. Kita pun tak tahu, tapi kita selalu menilai. Dan bukan semua nilaian kita pada orang lain tu tepat && adil pd dorang. So, sebab ape pun mereka memakai itu adalah kehendak mereka && niat mereka hanya ALLAH s.w.t yang maha mengetahui.


Jujurnya, aku ni free hair. Memang aku tahu, ramai orang tak suka perempuan tak pakai tudung nih. && ada yang kata tak nak pakai konon nak tunjuk rambut cantik, nak nampak seksi && bla bla. && tak de alasan dalam mengenakan tudung kat kepala tuh, right ? What ever, you guys judge perempuan sebegini itu hak korang. But, ingat korang nak judge tu pikir dosaa. Pada aku, aku jadi diri sendiri. Korang boleh cakap apa jek tp aku adalah aku. Most of people anggap free hair woman nih JAHAT sgtt. Jahat ke ? kata itu ini, pgai mcm tu mcm nih. Memang lah tak dinafikan ada betulnya kata kata korang tuh. Memang korang bercakap atas pengalaman ataupun pengetahuan korang. But guys, korang kena ingat dalam setandan pisang tak semua busuk. && jangan sebab nila setitik rosak susu sebelanga ( ala ala karam sigh walia ). Kui kui kui :p


Bg aku, manusia nih pelbagai ragam, sikap, pandangan && segala bagai yg lain. && aku pun tak pandai nak judge orang melainkan aku nampak sendiri, even pandangan mata pun selalu menipu. Jadi, mana letaknya hak kita untuk nilai orang lain melainkan menilai diri sendiri ? its better kan ? Bagi aku jugak, tak semua perempuan free hair nih JAHAT, && tak semua perempuan bertudung nih BAIK. Semua orang ada keburukkan, kebaikkan, kelemahan && kekuatan. Bergantung pada diri untuk menilainya. Mulut orang mana boleh nak tutup kan ?? kalau nak yang sempurna pon kena lah mula dari bawah, mulakan dengan perlahan untuk berubah. Lebih baik mcm tuh, kan kan kan ? haha. So, ini lah percubaan pertama aku yang aku pakai sebab niat aku, yang aku yakin ikhlas kerana DIA. Alhamdulillah .&& aku harap aku boleh kekal pakai mcm nih, insyaALLAH.

lynndarahmat .

                                          
Thx pada dorongan kawan kawan dan yang tersayangg . thx a lots :)

No comments:

Post a Comment