July 25, 2011

: salahkah aku ?

salahkah aku , bila aku cuba mengejar rama rama .
namun terjatuh . pantas kah kau tertawa . kata yang aku tak mampu mengejar apa yang aku sukaa .
salahkah kalau aku cuma mengejar cita cita .
salahkah aku , bilamana aku mulai nak merasa bahagia .
dan kau balas dengan segenap rasa derita . yang aku tahankan sekuat jiwa .
namun kau hina dan ketawa . sebab permainan cinta yang kau hulur jua ?
salahkah aku , bila aku mulai menanam rasa cinta . tapi kau racunkan dengan bisanya dusta .
sakit hati aku tapi kau cuma kata macam tak ada apa apa .
sebab bagi kau , yang salah itu cuma aku saja .
salahkah aku , kalau aku cuma nak sedikit rasa percaya .
biar kuat pegangan yang aku bina , biar indah prinsip di dada .
tapi kau balas dengan selautan rasa curiga . kau curah sedikit sedikit sehingga aku tenggelam dalamnya ?
salah kah aku , kalau aku cuba menjadi seadilnya ? memberi sedikit hati pada mereka yang memerlukan juga .
namun kau tamak dan mahukan semuanya .
sehingga tiada kepingan hati untuk mereka yang aku cinta ??
salahkah aku , kalau aku cuma insan biasa . yang dilahirkan sebegini rupa .
tapi kau persoalkan seolah rupa ini bukan aku yang layaknya empunya ??
dan kerana itu , segala hidupku kau buat huru hara ? salahkah aku mempunyai rupa ?
dan salahkah aku , kalau aku cuma minta sedikit sahaja rasa cinta .
bilamana aku rasa aku jugak layak mencinta dan dicinta .
tapi kau taburkan dengan bermacam prasangka .
hingga diri rasa aku cuma manusia lemah yang perlu hidup sendiri tanpa cinta . salahkan aku ??
salahkah aku , bila aku menangis meratapi nasib ke pada YANG ESA ?
hanya meminta sedikit rasa lega , hanya memohon memiliki cinta-NYA && permudahkan hidupku buat selamanya ?
dan kau buat seolah olah aku lupa , yang aku juga manusia ada agama .
bila aku menangis kerana pedihnya tusukan di jiwa . kau cuma seolah olah paham seketika .
lusanya makin parah dan deras tangisan di jiwa .
salahkah kalau aku cuma melepaskan sendu rasa merana ?
dan salahkah aku kalau aku mencintai kau . meminta kau percaya . meminta kau melindungi && menjaga .
tapi kau memberi setiap rasa berlawanan dengannya ?
salah siapa ?
salahkah aku lahir ke dunia , meski hanya untuk sementara . dan kau seolah meminta aku pergi secepatnyaa .
salahkah aku bersedih kalau itu pengubat derita ??
salahkah ?

No comments:

Post a Comment