April 17, 2013

Komik sepanjang zaman. Under 18 Vs Lawak Kampus.

Aku perempuan. Tapi aku suka baca komik. Apa yang aku suka, sama macam orang lain suka. Aku suka membaca, tapi bergantung pada apa yang dibaca. Kalau korang tak pernah dengar nama dua komik handalan ni, aku cadangkan korang kemana-mana bookstore terdekat dan beli sebijik. Kalau dah beli, takkan nak buang, korang try baca. Sumpah kelaka dan tak rugi pun. Bila-bila aku stress, aku akan baca komik-komik yang aku kumpul ni. Bukan satu dua siri, dua tiga empat lima siri komik ni aku beli. Sekali tu aku bawak balik, tengok2 adik aku pun terpengaruh sama dan membeli. Komik ni simple, tapi mampu buat korang ketawa. Bila stress, try tgok lukisan je tanpa dialog pun aku mampu gelak. Kawan kata aku gila, tapi bila dia baca dia gelak lagi sumpah over gila. Baru kau rasa.

Korang nak tahu mana yg lagi seronok ? Aku pun tak boleh nak kata. Dua-dua kelaka, dua-dua ade keistimewaan yang boleh menggelikan seluruh fungsi badan korang. Lawak kampus dia more kepada katun-katun comel yg ala-ala bebudak sekola rendah. sebab lukisannya lebih comel dan kecik. Hanya 4 boxes ke bwah satu episod tpi dah lawak gila. Idea lawak dia memang menjadi kalah Ujang ke apa bagai. Kalau Under 18 No fear, Aku baca komik ni dari dorang sekolah rendah, naik sekolah men sampaila dorang habis sekolah. Cerita jenis siri siri tapi setiap ending mesti ade pengajaran, walaupun citer ni lebih ganas dan brutal habis, dia punya kelaka memang kaw-kaw.

Arghh, aku malas nak kabar lebih-lebih. Macam promote pulak, tapi tak dapat upah. Buang masa, kau orang beli dan cuba baca lah. Tak seronok lah hidup kalau semua bajet hdup ala orang dewasa, tak baca komik tapi layan novel cinta, cerita cinta, status fb cinta, itu cinta ini cinta kan ? Cubalah sesekali, jadi unmatured and gelak baca komik. Awesome what komik-komik ni semua. Tapi, jgn terabai pulak semua kerja bila dah sekali baca :)  Dua komik terawesome yang buat aku teruja bila jumpa kat mana-mana. shinggg keshinggg mata bila nampak. Walau duit tiada, kerana minat ku turutkan jua membelinya :DD




Lawak Kampus By Keith




Under 18 No Fear - Kompilasi Jitu by Zint. Yang terbaru dan terhangat di pasaran yaw !


No comments:

Post a Comment